

- akce již proběhla.
Digitální transformace: „Příběh firem“ (KONFERENCE PŘESUNUTA)
Jedinečná konference k digitální transformaci plná zajímavých řečníků z různých oborů a napříč Českou republikou.
KONFERENCE PŘESUNUTA
Vážení přátelé,
děkujeme za Váš zájem o konferenci. V důsledku nedostatečné obsazenosti jsme nuceni konferenci přesunout na pozdější termín. Termín byl předběžně stanoven na 6.11.2019.
Pokud máte zájem být informováni o novinkách a spuštění registrace, prosím vyplňte následující formulář a my se Vám zavčasu ozveme.
Děkujeme za pochopení
Moderátor
Filip Plevač
- Filip působil 7 let jako úspěšný generální ředitel firmy Moravia Cans, která získala řadu ocenění v oblasti vědy a výzkumu, ekonomiky a lidských zdrojů. Výsledkem jeho působení bylo navýšení zisku v řádu stovek procent, tržeb v řádu desítek procent. Předtím zastával pozici generálního ředitele Koryna nábytek. Je absolventem VUT Brno fa strojní, oboru manažer výrobních strojů, systémů a robotiky a prošel i MBA studiem na Nottingham Trent University. Mezi jeho záliby patří rodina, cestování, vzdělávání a sport.
Řečníci
Jiří Šolc
-
Jiří pracuje na pozici Solution/Enterprise Architekta ve společnosti ALEF NULA. Zajímá se o nové technologie, podnikovou architekturu a jak s jejich pomocí podpořit business. Má za sebou zkušenosti z technické, konzultační i manažerské praxe. Podílel se na přípravě a implementaci řady projektů z oblasti ICT.
Martin Hejl
-
Přes 20 let zkušeností v oboru dělá z Martina bezednou studnici nápadů a příběhů o obalech z vlnité lepenky. Pro svůj osobitý styl přednášek a nadšení je žádaným spíkrem na různých odborných akcích. Je otevřen diskuzím a rád předává své zkušenosti dál. Martin Hejl je jednatelem THIMM pack’n’display, výrobce obalů a displejů z vlnité lepenky, který je součástí mezinárodní skupiny THIMM. V obalech z vlnité lepenky vidí obrovský potenciál a je přesvědčen, že správně navržené obaly mohou významně napomoci podpoře prodeje.
Jan Podzimek
-
Honza je podnikatel, dobrodruh a zastánce kreativního selského rozumu, má 10letou zkušenost se strategickým řízením a přípravou digitálních marketingových kampaní. V minulosti spolupracoval na marketingových strategiích např. pro společnosti Jelínek, Nestlé, atd. V současné době se věnuje projektům, které využívají technologie virtuální reality v několika oblastech.
Program:
08:30 – Registrace účastníků
09:00 – Zahájení, Kam směřuje svět ? Co vše se změní a co to přinese lidem/firmám za pozitiva/ negativa? Můžeme s tím vůbec něco udělat?
09:15 – Úvodní slovo / Filip Plevač, Vize digitální firmy, rozdíly mezi digitální a „analogovou“ firmou, co to přinese majiteli, řediteli, zaměstnancům…?
Od 9:30 – Představme si příběh firmy, která chce implementovat principy průmyslu 4.0 a neví proč (co by jí to mělo přinést), ani jak na to (čím začít, jak pokračovat…) Jak by taková firma měla postupovat?
- krok č. 1 – OSENZOROVÁNÍ PROCESŮ
Celý proces by měl začít převedením z fyzické do digitální podoby, tzn. načrtnout procesy, které ve firmě probíhají a osenzorovat je, neboli nastavit odkud jaká data budou získávána. Výstup ukáže, kde, co a proč digitalizovat, i co z toho firma získá.
- krok č. 2 – SBĚR A VYHODNOCENÍ DAT
Poté, co firma začne sbírat data, a část naváže i na data z minulosti, je důležité zamyslet tím, jak data co nejlépe využít pro řízení, rozhodování, predikci neboli ve kterých procesech má smysl využít umělé inteligence.
- krok č. 3 – PAPERLESS OFFICE
Velmi důležité je zajistit, aby byla data ve správný čas na správném místě, a to ideálně v reálném čase. Proto je třeba převést klíčové fyzické procesy a předávání informací na papíře do digitální podoby (paperless office, production). - krok č. 4 – ROBOTIZACE VÝROBY
Vzhledem k fungujícímu toku dat a informací do výroby a zpět a jejich inteligentním zpracování může firma velmi dobře posoudit, které neustále se opakující činnosti ve výrobě by bylo vhodné automatizovat/robotizovat
- krok č. 5 – ROZŠÍŘENÁ REALITA
Automatizace výroby, digitální přenos dat a dokumentace umožňuje zjednodušit práci operátorů a výrobních logistiků, a to díky využívání různých digitálních asistentů, včetně rozšířené reality. Ta umožňuje nejen nárůst efektivity, ale i přenos činností na zaměstnance, kteří by to jinak bez potřebné kvalifikace vykonávat nemohli.
- krok č. 6 – VIRTUÁLNÍ REALITA
Digitální procesy vyžadují jinou úroveň kvalifikace zaměstnanců, vyžadují i vysokou flexibilitu a efektivitu při jejich zaškolování, změně pracovního zařazení apod. Toto vše lze podpořit díky využití virtuální reality.
- krok č. 7 – ZMĚNA FIREMNÍ KULTURY
Všechny výše uvedené kroky povedou k tomu, že se zásadním způsobem změní firemní kultura. Dostupnost dat v reálném čase, měřitelnost činností a výsledků, možnost rychle definovat úzká místa, ale i atraktivita pro nové, technologicky zdatné zaměstnance, to vše se do firemní kultury zákonitě promítne. Jaké jsou dobré i špatné zkušenosti v oblasti změn firemní kultury?
- krok č. 8 – CYBERSECURITY (HACKNUTÁ SPOLEČNOST)
Digitalizace samozřejmě nepřináší pouze pozitiva, ale i značná rizika. Vytváří jedno velké červené tlačítko STOP, kterým může schopný hacker špatně chráněnou firmu zastavit a způsobit jí značné škody. Příklad firmy, kde se to skutečně stalo, přispěje ke zvýšení povědomí o nutnosti řešit cybersecurity.